OGŁOSZENIE O WOLNYM STANOWISKU URZĘDNICZYM
Nr 1/2023 z dnia 20 lipca 2023 r.
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krzywczy
ogłasza nabór
na stanowisko: inspektora ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego
OGŁOSZENIE O WOLNYM STANOWISKU URZĘDNICZYM Nr 1/2023 z dnia 20 lipca 2023 r. Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krzywczy ogłasza nabór na stanowisko: inspektora ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Krzywczy, Krzywcza 40, 37-755 Krzywczatel. 16671 13 90 wew. 28 2. Określenie stanowiska urzędniczego: Inspektor ds. świadczeń rodzinnych i…
- Nazwa i adres jednostki:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Krzywczy, Krzywcza 40, 37-755 Krzywcza
tel. 16671 13 90 wew. 28
2. Określenie stanowiska urzędniczego:
Inspektor ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego.
Wymiar czasu pracy: pełen etat.
Rodzaj umowy: umowa o pracę.
Planowany termin zatrudnienia: sierpień-wrzesień 2023 r.
3. Wymagania niezbędne stawiane osobie przystępującej do naboru:
- jest obywatelem polskim,
- ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;
- posiada kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym stanowisku,
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- cieszy się nieposzlakowaną opinią.
- posiada wykształcenie wyższe i co najmniej 2-letni staż pracy w jednostce samorządu terytorialnego lub wykształcenie średnie i co najmniej 4-letni staż pracy w jednostce samorządu terytorialnego;
- posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.
4. Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem pracy (podlegające ocenie):
- biegła znajomość ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 390 z późn.zm. ), ustawy z dnia 07 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. z 2023 r., poz. 1300 z późn. zm.), ustawy z dnia 04 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (Dz.U. z 2020 r., poz. 1329 z późn.zm.), ustawy z dnia 04 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekuna (Dz. U. z 2020 r., poz. 1297 z późn. zm.), ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r., poz. 530 z późn. zm.), ustawy z dnia 25 lutego 1974 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 2020 r., poz. 1359 z późn.zm.), ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm.)
- biegła obsługa pakietu Ms Office;
- znajomość oprogramowania komputerowego do obsługi „Świadczeń Rodzinnych, Funduszu Alimentacyjnego (Sygnity);
- umiejętność pracy w zespole
- wysokie umiejętności komunikacyjne
- samodzielność,zaangażowanie,obowiązkowość,rzetelność,punktualność,odpowiedzialność
5. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Przyjmowanie wniosków i ustalanie prawa do świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, funduszu
alimentacyjnego. - Ustalanie dochodu osób ubiegających się o wypłatę świadczeń rodzinnych, zasiłku dla
opiekuna oraz funduszu alimentacyjnego. - Udzielanie informacji dotyczących świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, funduszu
alimentacyjnego. - Przygotowywanie projektów decyzji, postanowień oraz wszelkich innych pism w zakresie
świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, funduszu alimentacyjnego. - Prowadzenie postępowania w tym administracyjnego w zakresie świadczeń rodzinnych,
zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka,
funduszu alimentacyjnego. - Przygotowywanie list wypłat świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego
świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, funduszu alimentacyjnego. - Prowadzenie postępowania dotyczącego nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych,
zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, funduszu alimentacyjnego, egzekwowanie tychże świadczeń oraz przedkładanie prawomocnej decyzji nakazującej zwrot Głównemu Księgowemu. - Terminowe zgłaszanie Głównemu Księgowemu Ośrodka osób do ubezpieczeń
społecznych i zdrowotnych na podstawie obowiązujących przepisów. - Terminowe przygotowywanie i wysyłanie sprawozdań z realizacji świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, funduszu alimentacyjnego, w tym także w formie elektronicznej.
- Prowadzenie teczek rzeczowych świadczeniobiorców.
- Wprowadzanie do systemów informatycznych danych niezbędnych do wydania decyzji
lub przeprowadzenia postępowania w sprawach ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, funduszu alimentacyjnego. - Przygotowywanie dokumentów do archiwizacji.
- Przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych oraz odbieranie oświadczeń majątkowych niezbędnych do przeprowadzenia postępowania wobec dłużników alimentacyjnych.
- Prowadzenie teczek rzeczowych świadczeniobiorców funduszu alimentacyjnego oraz prowadzenie dokumentacji wobec dłużników alimentacyjnych.
- Ewidencjonowanie i rozliczanie kwot z tytułu nienależnie pobranych świadczeń
z funduszu alimentacyjnego oraz zwrotów przez dłużników alimentacyjnych. - Współpraca z innymi ośrodkami pomocy społecznej, sądami, urzędami, instytucjami
i organami prowadzącymi postępowanie egzekucyjne wobec dłużników alimentacyjnych. - Prowadzenie rejestru dłużników alimentacyjnych.
- Prowadzenie ewidencji wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
- Egzekucja nienależnie pobranych świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
6. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku
Stanowisko administracyjno-biurowe, praca przy monitorze ekranowym w pozycji siedzącej, obsługa urządzeń biurowych, praca na dokumentach w biurze usytuowanym w budynku Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krzywczy na I piętrze. Praca w wymiarze 8 godzin dziennie od poniedziałku do piątku, 40 godzin tygodniowo. Budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
7. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
W miesiącu czerwcu 2023 roku wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6%.
8. Wymiar czasu pracy: 1/1 etatu
9. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny;
- życiorys (CV);
- poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów);
- poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów
potwierdzających wymagany staż pracy (świadectwa pracy, a w przypadku trwającego zatrudnienia – zaświadczenie o zatrudnieniu zawierające okres zatrudnienia)
- oświadczenie o posiadaniu obywatelska polskiego;
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i o korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na wskazanym stanowisku;
- oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2020 r., poz. 1781 z późn.zm.) (wzór zgody stanowi załącznik nr 1 do ogłoszenia);
- dane osobowe zawarte w dokumentach aplikacyjnych wykraczające poza dane ustawowo niezbędne, będą przetwarzane wyłącznie za zgodą kandydata, wyrażoną na piśmie (wzór zgody stanowi załącznik nr 2 do ogłoszenia).
10. Miejsce i termin złożenia dokumentów:
10a. Wymagane dokumenty aplikacyjne – oferty należy składać osobiście lub drogą pocztową w terminie: do 04 sierpnia 2023 r. do godz. 14.00 na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Krzywczy, Krzywcza 40, 37-755 Krzywcza w zamkniętych kopertach
z dopiskiem:
„Konkurs na stanowisko Inspektora ds. świadczeń rodzinnych
i funduszu alimentacyjnego w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Krzywczy”.
10b. Decyduje data i godzina wpływu dokumentów do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krzywczy. Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
10c. Kserokopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę składającą dokumenty.
10d. Konkurs zostanie przeprowadzony dwuetapowo:
Etap I – spełnienie warunków formalnych;
Etap II – Rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami.
O dokładnym terminie rozmowy kwalifikacyjnej osoby zakwalifikowane do II etapu zostaną powiadomione telefonicznie.
11. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krzywczy, stronie internetowej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krzywczy oraz tablicy ogłoszeń Ośrodka Pomocy Społecznej w Krzywczy.
Kierownik
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krzywczy
mgr Anna Żak
Krzywcza, dnia 20 lipca 2023 r.
Klauzula informacyjna w trybie art. 13 RODO
Zgodnie z art.13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”) informuję się, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Krzywczy (dalej: GOPS), Krzywcza 40,37 – 775 Krzywcza,tel. (16) 671 – 13 – 90, email: gops@krzywcza.pl
- Administrator danych osobowych wyznaczył Inspektora ochrony danych osobowych, z którym można się skontaktować za pomocą adresu e-mail kontakt@mpls.com.pl. Inspektorem ochrony danych osobowych jest Tomasz Piszczek.
- Pani/Pana dane osobowe zbierane są dla potrzeb obecnej rekrutacji a podstawą prawną ich przetwarzania jest art. 221 § 1 Kodeksu pracy z dnia 26 czerwca 1974 r., art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych oraz przesłanka RODO z art. 6 ust. 1 lit. a – tj. wyrażona zgoda w przypadku podania szerszego zakresu danych od wymaganych w ww. przepisach. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu realizacji spraw związanych z rekrutacją.
- Administrator nie przewiduje udostępniać Państwa danych osobowych podmiotom innym niż te którym powierzył do przetwarzania dane osobowe na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające), w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
- Dokumenty aplikacyjne wyłonionych najlepszych kandydatów będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne w celu realizacji procesu rekrutacji, tj. nie dłużej niż 3 miesiące od ogłoszenia informacji o wyniku naboru. Po upływie tego terminu, kandydaci, którzy nie zostaną zatrudnieni będą mogli odebrać złożone dokumenty w przeciągu 30 dni w pokoju nr 4. W godzinach pracy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krzywczy. Dokumenty nieodebrane w terminie zostaną zniszczone. Dokumenty aplikacyjne pracownika przyjętego odkłada się do akt osobowych i przechowuje zgodnie z obowiązującą kategorią archiwalną.
- Dokumenty aplikacyjne kandydatów niezakwalifikowanych do kolejnego etapu jak również dokumenty aplikacyjne nie spełniające wymagań formalnych oraz dokumenty, które wpłynęły po terminie, kandydaci mogą odebrać osobiście w terminie 30 dni od dnia zakończenia naboru w pokoju nr 4 w godzinach pracy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krzywczy. Dokumenty nie odebrane w terminie zostaną zniszczone.
- Administrator nie będzie przekazywał Pani/Pana danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
- Przysługuje Pani/Panu posiada prawo dostępu do danych osobowych, prawo do żądania sprostowania danych osobowych, prawo do żądania usunięcia danych osobowych. Wniesienie żądania usunięcia danych jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w procesie rekrutacji prowadzonym przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Krzywczy. Ponadto przysługuje Pani/Panu prawo do żądania ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18 RODO.
- W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa. Skutkiem braku podania danych będzie brak możliwości załatwienia sprawy zgodnie ze złożonym wnioskiem / żądaniem.
- W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w GOPS Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych.
- Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.